top of page
Search


Kasvun eväät on käännelty joka suunnasta – mutta onko asiakaskokemus vielä valjastettu täyteen voimaansa?
Suomessa on viime vuosina otettu aimo loikkia asiakaskokemuksen kehittämisen saralla. CXPA Finlandin alkuvuodesta julkistaman CEM Benchmark -raportin mukaan yli puolet vastanneista organisaatioista aikoi lisätä panostuksiaan asiakaskokemukseen vuoden 2025 aikana. Omien huomioideni perusteella nämä toimet kohdistuvat edelleen aika vahvasti prosessien automatisointiin ja jossain määrin tunnistamiseen ja personointiin. Sen sijaan kehitystyössä käydään harvemmin keskusteluja asia

Maria Falcken
Nov 201 min read


Asiakkaat ovat puhuneet ja nyt pitäisi asioita korjata parempaan suuntaan. Mikä estää meitä saamasta muutosta aikaan?
Voit viedä norsun veden äärelle, mutta et pakottaa sitä juomaan. Asiakaskokemusta kehitettäessä voidaan törmätä monenlaisiin...

Maria Falcken
Sep 122 min read


Miten parantaa onnistumisen todennäköisyyttä, kun emme tiedä tulevaisuudesta yhtään mitään varmaa?
Uteliaisuus on ominaisuus, josta on strategian työstämisessä paljon hyötyä. Eräässä ennakoivaa strategiamuotoilua käsittelevässä...

Maria Falcken
Apr 162 min read


Tekoäly konsultoinnissa: mahdollisuuksia, sudenkuoppia ja vastuullisia valintoja
Generatiivinen AI on todellinen tämän vuoden teema lähes missä tahansa: mediassa, somessa, eikä vähiten kollegoiden ja asiakkaiden kanssa...

Maria Falcken
Dec 16, 20243 min read


Missä menet, suomalainen asiakaskokemus? Onko meillä kohta AI puikoissa?
Ajatuksia AI:n hyödyntämisestä CX-kehittämisessä ja siitä, missä vaiheessa suomalaisyritykset ovat tämän suhteen.

Maria Falcken
Dec 2, 20243 min read


Avoimet kysymykset - savotta vai onnistumisen avain?
Kysy ihmisiltä “millainen on mielestäsi hyvä johtaja”, ja saat usein vastaukseksi hyvän kuuntelijan tuntomerkistöä, vähän eri...

Maria Falcken
Sep 11, 20242 min read


Onko kilpailijan toiminta sokea pisteesi?
Elämme aikaa, jossa on paljon kysymysmerkkejä ja vielä aika vähän vastauksia. Äkkiseltään voisi ajatella, että juuri nyt pitäisi tehdä...

Team Kaleidoscope
Nov 2, 20232 min read


Kumpi pärjää epävarmuudessa paremmin, resilientti vai antifragiili?
Viime aikoina on puhuttu kyllästymiseen asti resilienssistä eli kestävyydestä. Mikä auttaa meitä selviämään erilaisista ulkoisista...

Team Kaleidoscope
Oct 18, 20232 min read


Synnyttääkö asioinnin digitalisointi palvelutyhjiön, joka luo asiakkaalle epävarmuutta?
Meillä on vahva mielikuva Suomesta maana, jossa asiat sujuvat ja digitaalisuus on pitkällä. Ajattelemme, että meillä on hyvä...

Team Kaleidoscope
Oct 2, 20232 min read


Miksi asiakaskokemuksen kehittäminen hyllytetään?
Kymmenen vuotta vierähtää ihmisen elämässä aika nopeasti. Näiden Kaleidoscope-vuosien aikana (niitä on todella jo 10!) olemme olleet...

Team Kaleidoscope
Sep 1, 20232 min read


Pimeä metsä, paljon lunta, ei taskulamppua?
Nyt on jo muutaman vuoden eletty aika jännittäviä aikoja, ja yleinen taloudellinen tilanne Suomessa näyttää haastavalta. Olemme viime...

Team Kaleidoscope
Aug 24, 20232 min read


Asiakkaamme Dubai World Expossa 2022: miksi ja miten satsauksesta tuli tuloksellinen menestys?
Osallistuimme helmikuussa 2022 asiakkaamme Tampereen kaupungin SURE-tiimin kanssa Dubain maailmannäyttelyyn. Panostus osoittautui...

Team Kaleidoscope
Aug 17, 20233 min read
bottom of page

